Брифінг
на тему:
" Зовнішня культура людини"
Класний керівник:
Стеф'юк Лілія Іванівна
2010/2011 н.р.
Тема: Зовнішня культура людини.
Мета.
Формувати у дітей поняття про зовнішню красу, про те, яким повинен бути одяг , розвивати інтерес до
оволодіння умінням одягатись зручно, доречно, модно та стильно. Виховувати в
учнів естетичний смак.
Форма
заходу: брифінг
Метод
заходу :
інтерактивні технології.
Тип
заходу : колективний.
Обладнання: комп’ютерна презентація,
дидактичний матеріал, комп’ютер, інтерактивна дошка.
Епіграф:
По одягу зустрічають,
по розуму проводжають
Народна творчість
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційна частина: перевірка
готовності учнів до заходу, наявность висловлення теми на дошці, присутності
учнів у залі, психологічне налаштування.
ІІ. Повідомлення теми виховної години в формі
брифінга.
ПЛАН
1.Різновиди одягу трипільської
культури.
2. Різновиди одягу в різних
століть.
3. Стилі одягу.
4. Інтернет голосування.
5. Інтерв ' ю з залом.
Слово вчителя:
Часто людині
вистачає одного погляду для висновку про особистість партнера по спілкуванню,
оскільки його манери, постава, хода, одяг, прикраси дають багато різноманітної
інформації про характер, ставлення до себе, навіть про ділові якості. Всі ці
елементи свідчать про зовнішню культуру особистості.
Зовнішня культура – видимі, візуально сприйнятні елементи, що характеризують особистість.
При першій зустрічі з людиною передусім звертають увагу на її одяг. Якщо він свідчить про невибагливий смак, низьку культуру, неповагу до себе та оточення, то від такої людини мало хто сподіватиметься конструктивної співпраці.
Мистецтво вдягатися полягає у виборі одягу, відповідного до певної ситуації, та підборі його ансамблю. Першою вимогою є доречність. Кожний вид одягу має своє функціональне призначення.
Зовнішня культура – видимі, візуально сприйнятні елементи, що характеризують особистість.
При першій зустрічі з людиною передусім звертають увагу на її одяг. Якщо він свідчить про невибагливий смак, низьку культуру, неповагу до себе та оточення, то від такої людини мало хто сподіватиметься конструктивної співпраці.
Мистецтво вдягатися полягає у виборі одягу, відповідного до певної ситуації, та підборі його ансамблю. Першою вимогою є доречність. Кожний вид одягу має своє функціональне призначення.
1.Різновиди одягу трипільської
культури.
Ведучий :
Зовнішній вигляд – це те, що відразу впадає всім у вічі.
По тому, наскільки охайно вдягнена людина, можна судити про рівень її культури.
Охайність свідчить про повагу людини до себе і до людей, які її оточують, про
наявність у неї почуття власної гідності.
Ведуча :
Одяг люди носили здавна для того, щоб захистити своє тіло
від холоду, спеки, сонця, води. Це перша функція одягу. Але таке хутро що
носить вождь, не міг дозволити собі рядовий член племені. Одяг з пурпурової
тканини, яку ткали фінікійці, могли носити тільки імператори і жерці.
Ведучий :
В Англії 300 років тому простолюдина, що раптом
розбагатів, могли повісити тільки за те, що він насмілився прикрасити взуття
золотом і сріблом. Тобто одяг людини показував свою приналежність до певної
групи, він відображав звичаї і віру.
Ведуча: А зараз ми вам
презентуємо різновиди одягу трипільської культури
Ритуальне вбрання жриці та її Повсякденне вбрання трипільських жінок
(ранній етап енеоліту).
оточення (ранній етап енеоліту).
Різновиди
повсякденного
Ритуальне вбрання до весняного
свята (пізній етап енеоліту)
чоловічого вбрання
свята (пізній етап енеоліту)
чоловічого вбрання
Ведуча: Протягом тисячоліть люди спілкувалися
між собою спочатку мовою одягу. Тим, в що ми одягнені, повідомляємо оточуючим
важливу інформацію про свою стать, вік, приналежність до якогось класу, рід
занять, походження, тип особистості, погляди, смаки тощо. У такий спосіб й нині
є можливість до вступу в розмову поспілкуватись один з одним стародавнішою і
універсальнішою мовою.
Ведуча: Одяг є одним з
предметів першої необхідності в житті людини і належить до предметів особистого
використання.
Ведуча: Для жінки важливу роль відіграє
одяг, ще до наших часів. Одяг жінок в 6 тисочолітті до нашої ери.
2. Різновиди одягу в різних
епохах.
Ведуча: Одяг пройшов довгий
та достатньо складний шлях розвитку, перш ніж стати зручним та доцільним за
формою. Саме форма одягу в основному і визначає його естетичну якість, художню
та практичну цінність виробу. Розвиток форми одягу тісно пов'язаний із загальним
розвитком людського суспільства, його трудовою діяльністю, розвитком культури,
мистецтва, економіки, техніки, етнографічними та національними звичаями,
географічним місцем розташування та кліматичними умовами тієї чи іншої
місцевості.
Ведуча: Перші форми одягу
визначалися формою тіла людини, її способом життя. На ранніх стадіях розвитку
людського суспільства одяг був некроєним та незшитим і являв собою покриття у
вигляді простих накидок, пов'язок на стегнах, які виготовлялися з шкіри тварин,
листя, пір'я, м'якої кори дерев або волокон рослин. Процес праці сприяв появі
більш зручних та раціональних форм прилягаючого одягу, який створювався за
допомогою примітивних способів покрою та пошиття чохлів на окремі ділянки тіла
з домотканих полотен - тканин.
Ведуча: Конструювання
одягу виникло з появою покрою в одязі. Найбільш простою конструкцією
характеризувався одяг стародавніх греків та римлян: хітон, тога, плащ. Це був
некроєний задрапірований одяг, з шматків тканин різної довжини та ширини, які
обгорталися навколо тіла людини. Деталі цього одягу за своєю формою наближалися
до простих геометричних фігур: прямокутника (хітон), ромба (тога), кола (плащ).
Серед сучасних видів одягу такої конструкції можна назвати національний одяг
народів Індії.
Ведуча: На початку XII
століття з'являється ідея розчленувати одяг на частини, оскільки шнурівка, яка
розташовується по боках, не забезпечує красивих форм одягу. Так, у сукні
з'являються три шви - бічні та середній шов спинки. Конструювання форми одягу
найбільш інтенсивно розвивалося в ХИІ-ХІУ ст., коли одяг почав наближатися до
форми тіла людини. Фахівці датують початок зародження теорії конструювання
одягу XIV ст. Виникнення кравецької справи в Західній Європі відносять до XII
століття, в Київській Русі - до XIV століття.
Ведуча: Епоха Середньовіччя
була часом формування різних видів покрою, які існують і сьогодні. Намітилися
перші ознаки моди. В ХУІ-ХУП ст. конструкція виробів жіночого одягу
характеризувалася наявністю корсета та кринолінів різної форми. Перші журнали
мод з контурами деталей покрою виробу у вигляді замальовок з'явилися в XVIII
столітті. Креслення викрійок деталей одягу почали створювати лише на початку
XIX століття.
Ведуча: Оригінальним і
досить цікавим є одяг китаянок, їх одяг дуже відрізняється від одягу всіх країн
світу.
Ведуча:
Не потрібно сліпо іти за модою, скуповувати все підряд –
мода теж створюється людьми, а їхні смаки можуть не збігатися з твоїми
власними. Який стиль одягу відповідає твоєму характеру, настрою, події, що саме
відбиває твій внутрішній світ – вирішувати тобі.
Ведуча:
Костюм взуття повинні бути завжди чистими, штани,
сорочки, плаття – добре випрасованими. Перед тим як одягнути костюм, плаття,
перевір, у якому вони стані, чи не відірваний ґудзик, петлі, вішалки.
Ведуча: Виходячи з дому подивись в
дзеркало і перевір, чи все на тобі так, як треба. Заходячи в школу, в кіно, у
гості, зніми головний убір, потрав костюм, пригладь волосся.
(грає музика і на
сцену виходять учні демонструють
учнівську форму двох видів )
Ведуча: Шкільна форма не терпить ніяких
прикрас: брошок, медальйонів, намист. Пам’ятай : привабливою роблять людину не
дорогі речі та прикраси, а чистота й охайність.( слова під час музики і виходу
учнів)
3. Стилі одягу
1.Діловий одяг
Дехто неправильно вважає, що жінці, щоб досягти
службового успіху, потрібно наслідувати в одязі чоловіків.
Звичайно, нічого поганого немає, коли жінка одягнута у брючний костюм із синтетики. Але дослідження показують, що такий костюм не сприятиме діловому успіху. Інша справа — гарний костюм зі спідницею (з натуральних тканин). Він підкреслює авторитет жінки і її високий життєвий рівень.
Спідниця повинна бути темного кольору на щільному поясі, краще із вовняної тканини.
Для ділової жінки менш придатна сукня, але якщо вона її одягає, то кращим кольором сукні вважається темно-синій, коричневий, сірий, світло-сірий. Менше пасують зелений, яскраво-жовтий, ніжно-голубий, світло-рожевий.
Звичайно, нічого поганого немає, коли жінка одягнута у брючний костюм із синтетики. Але дослідження показують, що такий костюм не сприятиме діловому успіху. Інша справа — гарний костюм зі спідницею (з натуральних тканин). Він підкреслює авторитет жінки і її високий життєвий рівень.
Спідниця повинна бути темного кольору на щільному поясі, краще із вовняної тканини.
Для ділової жінки менш придатна сукня, але якщо вона її одягає, то кращим кольором сукні вважається темно-синій, коричневий, сірий, світло-сірий. Менше пасують зелений, яскраво-жовтий, ніжно-голубий, світло-рожевий.
Розвиток
ділового стилю в чоловічому одязі подібний, швидше, до спокійної річки, ніж до
примхливого потоку. Ділові кола не надто страждають від випадкових впливів, і
тому костюм бізнесмена досить консервативний. Чоловік повинен бути: О солідним
і впевненим у собі; О діловим і привабливим; О порядним, що викликає довіру; О
не без претензії на вишуканість і елегантність
2.Спортивний одяг.
Спортивний, одяг
складається з куртки і штанів, в якому можна піти на природу.. Спортивному
стилю властивий вільний покрій. Як правило, це куртки з накладними кишенями,
широкі штани-бріджі, різноманітні футболки тощо. Для стилю «мілітарі»
характерне використання захисної кольорової гами, простої грубої тканини,
подібної на військову, аплікації й нашивки, багато накладних кишень тощо.
Отже, спортивний костюм., знайомий нам з дитинства, - Adidas.
Особливим для спортивного одягу є
кросівки, які ні вякому випадку не можна вдівати до ділового костюма.
3.Домашній одяг
Домашній
одяг повинен бути модним та комфортним
Після важкого і напруженого дня всім нам
хочеться розслабитися та присвятити себе домашнім клопотам. Але це зовсім не
означає, що з офісної леді потрібно перетворюватися в домогосподарку.Одяг
повинен бути зручним і охайним. Вдома, серед рідних людей, ми проводимо
найбільше часу. Рідні повинні бачити нас красивими. Проведіть експеримент: до
вас прийшов гість, а ви в домашньому одязі. Чи готові ви зустріти гостя, чи не
відчуваєте не зручності.? Так ? значить прислів’я « у всято чистюля, а в будень
брід нуля» – не про вас. У процесі спілкування не варто, наприклад, постійно
поправляти його деталі, слід триматися впевнено не відволікаючись від розмови.Дівчата
запам’ятайте. Удома, а тим більше на вулиці, ходити в халаті – негарно. Халат
існує для того, щоб його одягати, коли йдеш у ванну або виходиш з неї.
4.Вечірний
одяг
|
Розмова про вечірній одяг є особливо актуальною. Елегантні вечірні костюми ще
раз нагадують, що Ваш одяг - це ще й свідчення респектабельності. У
вечірньому костюмі найкращі риси чоловіка помножуєються на
вічне поєднання елегантності і вишуканості.
Чоловіку, що збирається на офіційну урочистість, не обійтися без знань світського етикету. Мова може йти про парадний прийом у особливо важливих персон (президент, глава уряду, посол , керівник великої міжнародної організації), благодійний вечір або візит в закритому нічному клуб із суворим face control або напівофіційну вечерю в помпезному ресторані.
Подібні заходи, як правило, супроводжуються побажанням або навіть вимогою одягнутися відповідно до визначеного dress–code, вказаному на запрошенні. У більшості країн світу ви можете опинитися в ніяковій ситуації, якщо з'явитеся на світському заході в класичному костюмі або дійсно перестараєтеся, якщо одягнете «повний вечірній туалет». Для таких подій форма одягу обмовляється окремо.
Чоловіку, що збирається на офіційну урочистість, не обійтися без знань світського етикету. Мова може йти про парадний прийом у особливо важливих персон (президент, глава уряду, посол , керівник великої міжнародної організації), благодійний вечір або візит в закритому нічному клуб із суворим face control або напівофіційну вечерю в помпезному ресторані.
Подібні заходи, як правило, супроводжуються побажанням або навіть вимогою одягнутися відповідно до визначеного dress–code, вказаному на запрошенні. У більшості країн світу ви можете опинитися в ніяковій ситуації, якщо з'явитеся на світському заході в класичному костюмі або дійсно перестараєтеся, якщо одягнете «повний вечірній туалет». Для таких подій форма одягу обмовляється окремо.
ГОЛОВНЕ ПРАВИЛО ДЛЯ ЖІНОК – НАЯВНІСТЬ
ВЕЧІРНЬОЇ СУКНІ, В КЛАСИЧНОМУ ВАРІАНТІ – ПОВНОЇ ДОВЖИНИ, ОСОБЛИВО, ЯКЩО ФОРМАТ
ЗАПАХУ ОБУМОВЛЮЄ ПРИХІД УРОЧИСТОЮ ДОРІЖКОЮ, ДОВЖИНА СУКНІ НЕ МОЖЕ БУТИ ВИЩОЮ
КОЛІНА. ПРИКРАСИ КРАЩЕ ОБИРАТИ ІЗ КОШТОВНОГО КАМІННЯ, ТА ДОРОГОЦІНИХ МЕТАЛІВ,
АЛЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ І ВИКОРИСТАННЯ БІЖУТЕРІЇ. ХУТРО МОЖЕ ЗАМІНИТИ ВЕЧІРНІЙ ЖАКЕТ.
5.Вихідний одяг
Вихідний одяг – Мистецтво вдягатися полягає у виборі одягу, відповідного до певної
ситуації, та підборі його ансамблю. Першою
вимогою є доречність. Кожний вид одягу має своє функціональне призначення.
Може бути одяг для всієї сімї, це одяг,
який практично одягати, і в якому не соромно піти в гості і не відрізнятися від
інших, тут важливо правильно вдягтися, і не перебільшити, не одягнути чогось
зайвого. Вихідний одяг – повинен бути зручним, і водно час красивим, і
підходити до ньойо потрібно розважливо,
тут можна одягати легеньку сукню, вище колін, використовуючи навіть декілька
кольорів, спідницю, з різними блузками, і звісно штани, а для мужчин можна
вдягати футболки до різних типів штанів.
6.
Робочий одяг
Робочий одяг самий простий і може
використовуватися в різних галузях, але слід зауважити, що на даний час кожне
робоче підприємство створює свій робочий одяг, підбирають колір, форму, і
тканину, тобто встановлюють свій стиль, цим і підкреслюють, свої дії, свій
статус, свою працьовитість, і відрізняються від інших галузь господарства,
заводах, підприємств. Робочий одяг створюють як і літній так і зимній.
7. Народний одяг .
Народний одяг українців — яскраве й самобутнє культурне явище, котре
не обмежувалося функціональним призначенням, завжди виступаючи у вигляді
упредметнювача духовних традицій народу та його світоглядних уявлень.
Разом з тим народний одяг несе в собі національну символіку та
найвиразніший знак національної культури. Статусу національного символу
український одяг набув у XVII— XIX ст., бо у побутовій свідомості він
ототожнювався із символічною постаттю козака, який здобував волю для
України. Тож не дивно, що художня й фольклорна традиції створили епічний
образ козака Мамая — своєрідного народного героя Запоріжжя з усією
символічною атрибутикою: довгі вуса, люлька, бандура, зачіска —
«оселедець», при коні зі збруєю та при шаблі.
Народний одяг є надзвичайно складним явищем, сформованим у системі
різноманітних чинників: соціально-економічних, історичних, географічних,
власне етнічних. Сукупно вони визначали як етнічні обриси матеріальної
культури, так і регіональну її своєрідність — окремі типи, підтипи,
варіанти, що відповідають тим об'єктивним умовам, що склалися в окремих
регіонах України.
4. Інтернет голосування.
Протягом тижня в
інтернеті вконтактах https://vk.com/id174155821
\\ спільноти\\ група Zamulynci\\ учнями було виставлено фотографії різних
поколінь шкільної форми, де учні могли проголосувати яка форма їм більш
подобається, або яка практична, яка повинна бути на їх погляд.
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ ОНЛАЙН:
·
шкільна форма 60-х років ( - 34,9 % ) шкільна форма 40-х років ( - 46,1 %)
шкільна форма 60-х років ( - 34,9 % ) шкільна форма 40-х років ( - 46,1 %)
·
шкільна форма 80-х років ( - 21,04 % ) шкільна форма 90-х років ( - 58,1%)
шкільна форма 80-х років ( - 21,04 % ) шкільна форма 90-х років ( - 58,1%)
·
шкільна форма 21 століття ( - 62,06 %) шкільна форма сучасності ( -87,49 % )
5. Інтерв ю з залом.
ü 1.Чи знаєте ви кращих модельєрів
світу? Назвіть їх?.(Крістіан Діор,П′єр Карден,Ніна Річчі,Владислав
Зайцев,Михайло Воронін,Валентин Юдашкін.)
ü 2.Звідки прийшла мода?(З Італії.
«Італійський» період в історії моди припадає на епоху Ренесансу 14 ст. Тільки в
17 ст. стиль одягу став диктувати Париж.)
ü 3.Про яке місто модельєри говорять,що воно є єдиним містом
світу,зовнішній вигляд якого повністю
змінюється через 5-6 років?(Про Париж.)
ü 4.Кому належать слова: «Всяка
мода виходить із моди,стиль же-ніколи». Їй належить також модель маленької
чорної сукні,вона є автором знаменитих духів.(Коко Шанель.)
ü 5.Цей кутюр’є вважав,що жінка
тоді прекрасна,коли вона природна,його девіз – «сукня має робити жінку
щасливою». Але саме він «змусив» жінку балансувати на високих тонких каблуках.
Його ім′ям названа найвідоміша парфумерна
фірма.(Крістіан Діор.)
Висновки.
Слово вчителя:
Зустрічають
за одягом. Кожен погодиться з тим, що від вбрання людини залежить і
враження, яке вона справляє на інших, особливо при першій зустрічі. По тому, як
людина вдягнена можна багато дізнатися про її характер та внутрішній світ. Наш одяг впливає не лише на оточуючих, але й
на нас самих, наш настрій і стиль поведінки. Часто одяг стає продовженням,
частиною людської особистості. Змінюючи одяг можна стати іншою людиною.
Військова, чи будь-яка інша форма дисциплінує, стриманий діловий костюм
налаштовує на працю, а вечірнє плаття піднімає настрій, створює відчуття свята.
Часто ми неохоче змінюємо одяг, бо встигли його полюбити і він, як нам
здається, приносить нам щастя. Дійсно, одна цікава особливість одягу – він може
бути „щасливим” або – навпаки. Ми підсвідомо запам’ятовуємо відчуття, запахи,
стан, у якому були, коли минулого разу вдягали цей одяг. І якщо тоді ми зазнали
успіху, то кожного разу вдягаючи його, підсвідомо налаштовуємося на успішність.
Проте неприємності, поразки у
підсвідомості також можуть бути пов’язані з одягом. Саме тому психологи радять
позбутися або не вдягати речі, пов’язані з негативними переживаннями. Не варто
також вдягати те, що носили, коли хворіли, поки не одужаєте. Якщо хочете змінити своє життя, важливим
моментом у цьому може стати зміна стилю одягу. А який стиль обрати? Обирайте
самі:
Немає коментарів:
Дописати коментар